onsdag 2. juni 2010

Babydress

Da var jeg endelig ferdig med babydress nr 2.


Den er laget i garn og oppskrift fra Nøstebarn. Var usikker på om jeg skulle lage den i blå, eller om jeg heller skulle lage en litt mer kjønnsnøytral farge som grå. Men siden de allerede har funnet ut at det blir en gutt og det er første man, fant jeg ut at da skulle de heller få en blå en. Så nå krysser jeg fingrene for at de ikke har tatt feil ;)

Dressen er til et vennepar som venter baby i juli. Derfor strikket jeg den i str 0-6 mnd, slik at den passer til høsten/vinteren.











Jeg har også laget sokker og lue til babyen. Det begynte jeg på før jeg hadde bestemt meg for å lage dressen, så det er strikket i Dale babyull. Derfor ble blåfargen litt annerledes og jeg brukte hvitt på snorene.








Nå er det ikke noe annet å gjøre enn å sette i gang med nr 3 ;) Den skal være i rosa og hvitt og er til et annet vennepar som venter en jente i august ;)


Har så vidt fått begynt etter en hektisk dag, og må si at jeg utrolig fornøyd med den nye rosafargen fra nøstebarn ;)

9 kommentarer:

Mirdiz sa...

De søteste knappene!! :)

Tina sa...

Imponert! Legger deg til, og gleder meg til å følge deg videre!

Linda sa...

Så fin dress:-) Den kommer helt sikkert til å bli mye brukt. Veldig fin gave!

Siren sa...

Disse dressene er bare så utrolig fine! Og jeg beundrer tålmodigheten din - 3 dresser! Herlighet:) Og utrolig flotte gaver!!

Annie sa...

Takk alle :)

De er så utrolig enkle å lage. Er derfor jeg nå holder på med nr 3. Første dressen brukte jeg en uke på. Den andre brukte jeg 3 uker på, grunnet litt sykemeldig og eksamener og slik unødvenig fjas :P

Veronica sa...

Så flott dress! Fine farger!:)

Karin sa...

Det er virkelig en flott presang du gir dine vennepar.

Marianne sa...

Tuuusen takk for den superfine blå babydressen og lue og tøfler!:) Du er kjempeflink & kjempegrei som ville gi oss det!:) Koselig blogg forresten, dere lager kjempemasse fint!!

Julie sa...

Ååååå..for en herlig dress!! Jeg elsker ull til lille prinsen min..og har blant annet brukt en strikket selebukse til han som min bror brukte når han var liten - buksen er altså 34 år gammel ..og det BESTE av alt - DEN ER LIKE FIN!!!

Har lyst å strikke en slik dress selv..slik at han har til neste vinter igjen!!

Takk for inspirasjon!!