torsdag 26. januar 2012

Bestefartrøye til liten jente

Jeg har endelig fått tid til å lage noe til lillejenten selv :) Har lenge hatt lyst å lage bestefartrøye til henne fordi jeg synes de er så fin, så denne er laget etter oppskrift fra nøstebarnboken :) Jeg hadde restegarn av lilla og hvitt liggenede, så derfor ble den stripete :)



Jeg strikket den i str 1 år, men den kan fint brukes allerede :) (Nå er hun 5 mnd) Bare til å brette opp litt på armene :) Genseren er perfekt å ha på når hun ligger ute i vognen og sover :) Den er rask og enkel å strikke og jeg var praktisk talt ferdig før jeg hadde begynt ;) Ble litt knotete med striper da jeg delte til hals, så i stede for å strikke slik som det stod i oppskriften plukket jeg opp maskene og laget belegg tilslutt.

4 kommentarer:

Sysleglad sa...

Søt genser!

strikkedilla sa...

Nydelig genser.

KatrineH sa...

Kjempefin genser. Er veldig enig i at bestefarsgensere er søte.

Lykke sa...

Sikke nogle skønne børnestrik du har lavet :-) er ret vild med dragten - den kaster jeg mig nok også over :-)