fredag 2. desember 2011

Julebordsjal

Kom på at jeg ønsket meg et sjal til julebordet og LazyKaty har lagt i køen min en stund.


Mønsteret får du kjøpt her for en billig penge.
Sjalet er strikket i garnet Aade Lõng 8/1som jeg har kjøpt på ebay.
Strikket med pinne 5 og det gikk med kanskje 1/3 av nøstet som var 130 gram.
Med andre ord et florlett sjal.


Her er et dårlig mobilbilde av sjalet da det ble blokket.

Sjalet har vært i bruk noen dager så det er litt skrukkete nå.. men min skjønne søster fikk tatt noen fine bilder av det idag mens jeg var på jobb:)



Sjalet gikk fort å strikke, det ser mer komplisert ut enn det er. For det meste er det glattstrikk, det er kun de siste omgangene det er mønster på.
Garnet har flotte lange fargeskift. Det er 100 %  ullog jeg må innrømme at jeg synes det klør litt når jeg har det i halsen.. men ikke mer enn at jeg holder det ut.

Har strikket ferdig en del andre ting også, det kommer etterhvert.
Det er godt det endelig her helg igjen:)

Ingen kommentarer: