søndag 25. desember 2011

Babysett

God jul til alle sammen! :)
Tenkte jeg skulle vise settet jeg har laget til min lille niese.
Buksen ble ferdig i mars, du finner blogginnlegget om den her.

Jeg begynte på jakken i august.. men den ble ikke ferdig før til jul..


Den er strikket i str. 6 mnd og jeg brukte så lang tid at hun nesten har vokst ut av den, hun ble 4 mnd for noen dager siden:)

Er utrolig fornøyd med jakken, den ble veldig skjønn.. men det tok sin tid å lage den!


Jakken er strikket i dale babyull på pinne 2,5. Ser du nøye på mønsteret ser du at jeg løfter med meg hver 4 maske i 4 omganger.... Dette gjør at jeg må strikke 6 omganger for å få en cm.. Da tar ting tid!


Men som sagt, den ble veldig søt da, selv om jeg ikke kommer til å lage den igjen;)

Det gikk med 4 nøster rosa til jakken, mønsteret sier at den trener 5 nøster.
Jeg er førnøyd med det søte blomsterknappene jeg fant!

Til jakken og buksen strikket jeg også en liten søt lue!


Luen er del av settet jeg fant i bladet fra Dale, Strikkedesign til baby 210.
Den gikk kjapt å greit å lage, liker den søte lille utstikkeren på toppen:)

I tillegg lagde jeg også sokker, ikke de som følger med mønsteret, men faktisk desember DUSS'ene:)
Mønsteret hete Closeknit's Striped Baby Boots og du finner det gratis her.



Nusselige sokker!


De gikk fort å strikke, mønsteret er godt beskrevet. Det eneste negative må være alle trådene som må festes..



Tilsammen ble det et søtt sett, selv om det tok sin tid før alt ble ferdig.



Håper alle fikk masse flott igår, jeg fikk blant annet Strikkedukker fra Arne og Carlos, gleder meg SÅNN til å lage dukker og små klær!!! :)

4 kommentarer:

Annie sa...

Tusen takk for deilig sett :) Hun fikk testet ut varmekvaliteten i vinden i dag :) Buksen gikk så vidt på, samme med sokkene, men jakken og luen passet perfekt :) og holder nok en stund fortsatt :) vi får ta vekk det rosa på buksen og strikke på blått til april ;) så kan lille-fetter arve den :)

Renathe sa...

Så helt deilig ut det settet! og teppet til niesen din er helt WOW!! Så heldig den lille jenta er da!! :D <3 kjenner jeg får veeeldig lyst på små tantebarn når jeg ser hva en kan skjemme de bort med! :)

Karin sa...

Dette settet er noe av det flotteste jeg har sett, spesielt jakken ser imponerende ut. Skjønner godt at det tok tid å lage den

Sizzi sa...

Dette var et kjempefint sett