torsdag 31. mars 2011

Featherweight Wollmeise

Jeg er endelig ferdig med min Featherweight! :)
Synes det tok LANG tid, brukte akkurat 2 mnd på den.
Men jeg har jo laget mange ting samtidig.. så det er vel ikke så ille:)

Uansett er det godt å være ferdig med den:)


Jakken er strikket i wollmeise, fargen heter poisen nr 5.
Det gikk med akkurat 2 hesper, dvs 300 gram.
Jakken er strikket i pinne 4, bråtene strikket jeg i pinne 3.
Den er strikket i str S, men den er egentlig litt stor til meg og jeg er egentlig en M.
Mønsteret finner du her til ca 5 dollar.


Da jeg fant nøstene til salgs måtte jeg bare slå til, selv om dette er et dyrt garn.
Er utrolig fornøyd med fargen:)
Og garnet er mykt og godt!!


Litt misfornøyd med kantene jeg strikket opp forran.. Jeg skulle felt av litt strammere, den krøller seg litt.


Jakken er EKSTRA lang på armene.. tok nok kanskje litt vel i, men det er godt med lange armer på gensere og jakker! :)

Dette er første gang jeg har strikket top-down, synes det var gøy, kunne jo prøve den underveis:)

3 kommentarer:

G-Anette sa...

Kjempeflott ble den, og fargen var bare helt nydelig! Skjønner godt det har tatt tid, ser ikke ut som pinne 5 akkurat.. :)

He an flott lørdag :)

Klem

Vilma sa...

Smuk farve , og nydeliiiiiiige fotos :-)

jeg strikker på en genser , pinde 4 , syntes at det går rimeligt hurtigt.

God lørdag / Vilma

Bente sa...

Fiiin jakke! :) Nydelig farge. Den er sikkert deilig å ha på.