søndag 12. september 2010

Kjøkken accessories

Endelig ble gryteklut nr. 2 ferdig..
Det tok sin tid, men ikke BARE min feil da, jeg gikk tom for garn;)


Mønsteret er Presine a fiori.
Heklenål nr 3,5.
Garnet er bomull sport fra Gjestal, fargene 357- gul og 317 - grønn.
Jeg brukte litt mer en ett nøste av hver farge.

Det er heklet 2 ruter av hver farge også sydd på stjerner etterpå.
Rutene ble heklet på max 2 timer hver, men å sy på stjernene tok sin tid!
Så jeg tror egentlig ikke jeg gidder å lage disse igjen;)

Disse er en del av et sett - tenkte jeg;)


Så jeg har heklet kjøkkenkluter i samme farge, synes det blir en fin gave:)

I tillegg har jeg laget en klut til:


Fargen var bare så fin at jeg måtte:)
Dette er også bomull sport fargen er 308 og den er en herlig turkis:)

Når jeg hekler kluter bruker jeg heklenål 3,5 og jeg hekler i bakre ledd, da synes jeg de blir akkurat passe elastiske:)
Jeg bruker NESTEN et helt nøste, sparer en liten del til å lage kant rundt:)

Ellers holder jeg på å strikke månedens DUSS sokker, 2 bestefartrøyer og en hals:)

Håper alle har hatt en herlig helg:)

4 kommentarer:

G-Anette sa...

Herlighet, akkurat disse gryteklutene beundret (og studerte) jeg hos min bestemor for noen uker siden. Tenkte at jeg aldri ble å finne noe mønster på dem (må jo være noen ti-år gammel? hvertfall den opprinnelige oppskriften) Så TUSEN TAKK for link! Syns de er SÅ flotte! Og med de fargene du har valgt, skikkelig herlig retro!

Klem

Vilma sa...

Nydeligt Mirdiz :-))

Kig her for yderligere inspiration :

http://www.mayflower.dk/Mayflower_Grydelapper_272.asp

Unknown sa...

Hei..., kjempeflotte grytekluter! Jeg har faktisk et gammel heklhefte hvor disse er en av mønstrene... :O)
Ser at det er flere en meg som ligger BomullSport!

klem

Anonym sa...

Hei Mirdiz! Gratulerer som vinner av sokkemaratonkonkuransen min!
Ta kontakt med meg på kozemor@gmail.com så skal vi få fikset en premie til deg

Ha en flott dag!