søndag 23. oktober 2011

En Enkel Julevest

Pickles kom for litt siden ut med mønster til en julevest og en julekjole.
Falt veldig for vesten!
Du finner oppskriften her.

På tirsdag bestile jeg garn, det kom i posten på fredag og idag ble den ferdig!
Før solen hadde forsvunnet, så jeg rakk å ta et par bilder ute:)


Vesten er strikket til prinsen min. Han ble 10 i juli, men er muligens en smal 10 åring.
Jeg strikket i størrelse 5/6 i omkrets og litt lenger enn 9/10 i lengde, den sitter perfekt:)


Vesten er strikket i garnet Abuelita 3-tråds Tynn Merino med en tråd av fargen Oliven og en tråd av fargen Gult&Grønt&Brunt.
Det gikk med 152 gram av Oliven og 21 gram av Gult&Grønt&Brunt.
Den er strikket på pinne 5,5, det er derfor det gikk så veldig fort.

Garnet er sikkelig mykt og deilig!
Første gang jeg prøver det og jeg er veldig fornøyd:)


Detaljene er selvsagt viktig!

5 kommentarer:

lena sa...

Den ble skikkelig fin! Jeg har planer om å strikke julekjolen i samme innlegget til pickles, men hadde hatt lyst til å rekke to av vestene også:) Den er jo flott!

Maskeball sa...

Kjempefin vest, og mye annet fint her inne her på bloggen deres også. :)

Renathe sa...

Bøyer meg i støvet! Du kan virkelig dette du! :)

KatrineH sa...

Skjønn vest.

Lykke sa...

Det er virkelig en fin vest :-)