mandag 2. august 2010

Sokker

Endelig ble prinsesse sokkene ferdig:)

Jeg fikk strikket 1,5 sokk.. så ble det tomt med garn - hadde bare ett nøste;)
Nøste er kjøpt for et par år siden.
Idag kom jeg meg i rett butikk som hadde rett garn så da kjøpte jeg et nøste til.

Jeg begynner alltid i midten på nøste, det er sånn jeg har lært av mammaen min, og det får nøste til å ligge i ro når jeg jobber:)
Så jeg fant fram enden i midten og skulle se om jeg kunne kjenne igjen fargene og se hvor jeg var i "mønsteret", vil jo liksom at sokkene skal være meste mulig like!

Men det stemte liksom ikke med det eg dro ut.. så jeg tenkte jaja, de har vel endret litt på det da, det første nøste var tross alt noen år gammelt.
Jeg begynte å strikke likevel:)

Etter en stund oppdaget jeg at nøste nummer to var nøstet omvendt av det første nøste:)
Du kan tydelig se det på bildet her:


Jeg synes egentlig bare det så litt morsomt ut, så jeg lot det være:)

Garnet jeg har brukt er Regia 6-fædig Crazy Color, liker fargene:)
Strikket i pinne nummer 3, mønstert er fra nøstebarn boken, "sokkar i 3-tråds garn" #1953.

I tillegg har jeg laget forsterket hel og firdelt tåfelling som jeg har lært av A's ALMANAKK sin strikkeskole:)

Jeg som liksom hadde garn-kjøp-stopp..
men nå som disse sokkene er ferdig føler jeg liksom at det er en ledig plass, så jeg har kjøpt sokkegarn til prinsesokker også;)

4 kommentarer:

Judith sa...

Fine farger da, selv om det ble motsatt rekkefølge på slutten. Det tror jeg ingen vil se!

Vilma sa...

Århh hvor er de søde :-) Og pyt med rækkefølgen , det er bare charmerende :-)

Beate sa...

Hei :) Oppskriften på bryllupsvottene fant jeg her
http://picasaweb.google.com/gudlois/Votter#

Myrte ♥ sa...

Så artige sokker!
Bare sjarm med ulikheter i garnet =)