mandag 26. juli 2010

Nok en hektisk uke

I det siste har det blitt til at jeg har kjøpt mer garn enn jeg har klart å bruke..
Og når jeg har nytt garn i huset må jeg jo teste det ut..

I forrige uke fikk jeg en liten pakke med Shetland soft fra Malsen og Mor:)
Synes alle snakker om det, så da må jo jeg prøve det også;)

   

Det er farge Alv en herlig dus rosafarge:)
Garnet er nå godt på vei til å bli en liten nøstebarnkjole:)
Med i pakken jeg fikk var det også et lite nøste av fargen Erteblomst, skikkelig søt farge!

På torsdag var det jo lagerutsalg hos Malsen og Mor.. og da måtte nesten klubben stille opp:)
Jeg kjøpte inn garn til to bestefartrøyer, en til prinsen og en til prinsessen:)



Prinsen sin favoritt er grønt:)
Den lyse fargen er Eple og den mørke Frodig.

Prinsessen sin genser blir laget av Annie, og hun stakk av med garnet før jeg fikk tatt bilde;)
Men fargen er den lilla Iris med hvite striper:)

I helgen var det sommervær her i Bergen:)
Klubbjentene utnyttet dette og dro på hyttetur:)

Jeg klarte å fullføre den ene grytekluten jeg begynte på for leeenge siden. Har stoppet litt opp da jeg synes det var så vanskelig å få festet trådene på kontrastfargen, uten at det synes. Men jeg fikk et tips fra DilleDiddi om å feste de MELLOM de to lagene og det fungerte veldig bra:)



Jeg fikk så vidt karret med til og begynt på makkeren til grytekluten før jeg hoppet videre til noe nytt. Jeg begynte på noen nåleputer:)



Først da jeg hadde laget baksiden og framsiden oppdaget jeg at jeg hadde klart å lage den ene delen 7 kantet og ikke 6 kantet.. :P
Så den måtte jeg lage på nytt:)

Ellers har jeg vel egentlig funnet ut at jeg ikke må handle inn mer garn på en stund.. og heller fullføre noen av de prosjektene jeg holder på med;)

Håper du også hadde en fin sommerhelg:)

2 kommentarer:

dilleDidi sa...

Så mye deilig garn! Fikk skikkelig lyst til å prøve det garnet fra Malsen og Mor jeg også, men det blir ikke på en stund... har flere store prosjekter på gang, pluss en del restegarn å bruke opp... så shoppestopp her altså! Så bra at det funktet å feste trådene - nå kan jeg trygt kjøpe garn til det paret jeg har tenkt å lage også.. ;)

Unknown sa...

åhh, så mye flott garn du har handlet på nett. Ble nesten litt fristet til å kjøpe litt jeg også..., selv om jeg har bestemt meg for å bremse garninnkjøp og bruke det jeg har!

Ønsker deg en fin sommerdag!