mandag 31. mai 2010

Ferdig genser! :)

Da er genseren endelig ferdig:)
Begynte på den 10. april og strikket de siste maskene på fredag.


Har brukt oppskriften fra drops, men valgte å bruke dalegarn i stedet for alpakka.
Den er strikket i pinne nr 4,5 og er ganske tykk! Blir nok varm og god til vinteren:)


Jeg brukte 3 farger og ikke 4 som i oppskriften; lilla 5245 - rosa 4536 - hvit 2425.
Var ikke helt sikker på om det ble fint med de rosa firkatene helt for seg selv uten en annen farge rundt.. men jeg tror det ble fint tilslutt likevel:)

5 kommentarer:

dilleDidi sa...

Den ble kjempefin! Flinka! Jeg kan ikke se at det egentlig skulle vært annerledes ihvertfall!
Og så så fort som du strikker da - imponert!

Linda sa...

Fin genser:-) Litt av en jobb du har lagt ned! Den blir god å ha til vinteren:-)

Mirdiz sa...

Tusen takk begge to! :)
Jeg synes genseren tok veldig lang tid å lage, er første gang jeg strikker mønster og det tok litt tid:)

Gleder meg veldig til å begynne på et nytt stort prosjekt:)

Anonym sa...

Så flott genseren blei =) Dyktig! Synes fargene var flotte sammen, slike farger liker jeg!

Gleder meg til å se ditt neste prosjekt!

Mirdiz sa...

Takk! :)